Arhivă pentru 13 martie 2010
Mit spulberat: <i>paharul nu îneacă amarul</i>
0Pentru cei care beau pentru a uita de ei, cercetătorii britanici au veşti neplăcute. Beţia poate accentua amintirile negative. Oamenii de ştiinţă au descoperit că după câteva pahare de băutură creierul reconstituie doar fragmente dintr-o traumă suferită şi o face mai dureroasă.
Cercetătorii de la University College London au constatat însă că după patru, cinci pahare de alcool, memoria este anihilată complet, scrie „The Daily Telegraph“. „Mulţi dintre cei care au trăit experienţe traumatizante, un accident sau un viol, şi-au înecat amarul în alcool”, spune şeful echipei de cercetare, James Bisby. „În premieră, această cercetare ne dă indicii despre influenţa beţiei asupra stărilor noastre sufleteşti ulterioare.” Astfel, consumul moderat de alcool pare să declanşeze străfulgerări ale memoriei, care nu includ însă contextul traumei trăite şi nu pot fi controlate, explică Bisby.
În timpul cercetării, cei aproape 50 de participanţi au consumat fie alcool, fie băuturi răcoritoare şi au fost supuşi unor teste…



























